воскресенье, 3 октября 2021 г.

Tarzan suurlinnas

 Selles bloogis tahaksin jutustada natuke üks kõige olulisedest  aspektid internetis. Esiteks, on oluline mõista, et internetis, kui tavalises kohas maalimas, näiteks koolis, on ka olemas niisugused reeglid ning normid kuidas tuleks käituda ja mitte tuleks. Võib võrgusuhtlemise 10 käsku sõnastada nii, nagu seda teeb Virginia Shea oma raamatus "Netiquette". Ehkki raamat on Interneti mõistes kiviaegne (ilmus eelmise sajandi lõpus, enne tänase sotsiaalmeedia laia levikut), on enamik käske aktuaalsuse säilitanud ning mõned saanud uusi aspekte juurdegi. Niisiis:

  1. Ole inimene (Remember the human).
  2. Käitu sama malli järgi nagu igapäevaelus (Adhere to the same standards of behavior online that you follow in real life).
  3. Tea, kus sa oled (Know where you are in cyberspace).
  4. Austa teiste inimeste aega ja võrguühendust (Respect other people's time and bandwidth).
  5. Näe võrgus hea välja (Make yourself look good online).
  6. Jaga oma teadmisi (Share expert knowledge).
  7. Aita piirata sõimusõdu (Help keep flame wars under control).
  8. Austa teiste inimeste privaatsust (Respect other people's privacy).
  9. Ära kuritarvita oma võimu (Don't abuse your power).
  10. Andesta teistele nende eksimused (Be forgiving of other people's mistakes)
Kuna olen aktiivne interneti kasutaja, ma olen selle kõikiga tutvunud mitte üks kord. Mis on minu jaoks kõige kasulikum kasu - “Jaga oma teadmisi”. See mõte on Interneti alustala. Pole ühtegi inimest, kes oleks lõpuni ebahuvitav - igaühel on midagi teistele jagada. Internet on sündinud ja kasvanud just nimelt info jagamise teel. Ma kasutan interneti väga tihti sellega, et leida mingi informatisooni, sest internet on ehk suurem andmebaas maailmas. Internetis ma leian seda informatsioon või küsida testest, ja olen ise alati valmis jagada teadmisi mis puutub leiatud teemasega.

Комментариев нет:

Отправить комментарий